Je winkelmandje
Ga naar de catalogus om te beginnen met bestellen
Geleverde artikelen met een beperkte houdbaarheid (zoals maaltijden en versartikelen), of vanwege gezondheidsbescherming of hygiene kunnen niet geretourneerd worden.
Normaliter heeft men het recht om binnen 14 dagen, zonder opgave van redenen, een product retour te sturen. Dit valt wettelijk onder het herroepingsrecht.
Binnen deze termijn mag je het product bekijken en beoordelen zoals je ook in een winkel doet, tenzij anders vermeld.
Uitzonderingen:
Sommige artikelen kun je niet retourneren, omdat de producten overeenkomstig jouw specificaties zijn aangepast. Daaronder wordt o.a. verstaan: een meubelstuk volgens jouw specifieke wensen en voorkeuren, het verlengen van de aan-/afvoerslang, het veranderen van de draairichting van een koelkastdeur, het inbouwen van apparatuur. Ook artikelen die een beperkte houdbaarheid hebben zoals restaurantbestellingen en versartikelen, of om redenen van gezondheidsbescherming of hygiene niet kunnen worden teruggezonden. En tot slot audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de verzegeling is verbroken.
Herroeppingstermijn retail artikelen
De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag:
- van levering, dus de dag waarop het product daadwerkelijk in je bezit is
- bij een deellevering geldt de dag waarop je het laatste artikel hebt ontvangen
- bij een product dat uit verschillende onderdelen bestaat: de dag waarop je het laatste onderdeel hebt ontvangen.
Je kunt het product alleen terug sturen als:
- het product compleet is
- in originele staat en in de oorspronkelijke fabrieksverpakking.
- voor de eventuele waardevermindering die ontstaat omdat je het artikel op een andere wijze hebt gebruikt dan je in een winkel zou doen, mogen verkopers jou aansprakelijk stellen.
Retour betalingen
Door het retour sturen kan er een tegoed ontstaan. Wanneer je jouw bestelling met iDEAL hebt betaald, storten wij het bedrag zo spoedig mogelijk terug op de rekening waarmee je hebt betaald. De termijn is 2 tot 5 werkdagen maar uiterlijk 14 dagen na je retourmelding. Indien je bezorgkosten hebt betaald omdat je bestelling < 50,- was dan krijg je de betaalde bezorgkosten teruggestort MITS je de gehele bestelling retour stuurt.
Allereerst moet een retour aan ons gemeld worden. Dit kan eenvoudig door via je Mijn InVenlo.nl account naar je bestelling te gaan. Je kunt je gehele bestelling of een deel ervan retour melden door op Retour Melden te klikken. Je ontvangt vervolgens per e-mail een bevestiging van je retourmelding. De te retourneren bestelling of het te retourneren product mag vervolgens retour worden afgegeven bij de verkopende partij(en), retour verstuurd worden naar de verkoper(s) of afgegeven worden bij InVenlo.
Wil je jouw bestelling of een deel ervan retourneren, doorloop dan de volgende stappen:
1. Meld je retour via je Mijn InVenlo.nl account
2. Bekijk de details van je bestelling en klik op retour melden
3. Kies je optie van retourneren: afgeven, versturen of ophalen (zie schema hieronder)
4. Je ontvangt via e-mail een retourbevestiging
5. Nadat je retour door ons is ontvangen en verwerkt ontvang je via e-mail bericht en zal het bedrag worden teruggestort.
Retour opties: | Waar? | Kosten: |
Afgeven | Bij de verkopende partij(en), zie overzicht 'Deelnemers'. | Gratis |
Afgeven | Bij InVenlo, Koninginnesingel 21 Venlo | Gratis |
Versturen | Via pakket post | 6,95 (PostNL) |
Ik heb geen account?
Dat is geen probleem. Je kunt alsnog een account aanmaken. Als je dit doet met het e-mailadres dat je hebt opgegeven bij het plaatsen van je bestelling, is je bestelling meteen zichtbaar in je account en kan je alsnog het retourproces doorlopen. Om je retour te kunnen verwerken, zowel administratief als voor de terugbetaling, is het aanmaken van een account wel noodzakelijk.
Graag geven we duidelijkheid over het wel of niet terugstorten van de bezorgkosten bij het retourneren van (een deel van) je bestelling:
- Bij het retourneren van een volledige bestelling heb je recht op teruggave van je complete betaling. Dit betekent dus óók eventueel betaalde bezorgkosten.
- Bij het retourneren van slechts een gedeelte van je bestelling worden de bezorgkosten niet teruggeboekt.
- Eventuele kosten voor het retour zenden van je bestelling zijn voor eigen rekening.
Informatie
Voor meer informatie over het herroepingsrecht, neem gerust contact met ons op.
Voor vragen over je account,
betalingen of het transport
077-3903550